H μεγάλη ληστεία της βενζίνης
Εμφύλιος στις τάξεις των βενζινοπωλών, με την ΠΟΠΕΚ να καταγγέλλει επισήμως κυκλώματα κερδοσκόπων. Πώς γίνεται η κλοπή των καταναλωτών με ειδικούς μηχανισμούς. Ατιμώρητοι οι κερδοσκόποι. Νέες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων το 2011.
Την ώρα που οι πολίτες δοκιμάζονται από τις περικοπές και την ακρίβεια, το πάρτι των κερδοσκόπων στα καύσιμα συνεχίζεται.
Οι βενζινοπώλες προειδοποιούν ότι με το νέο έτος έρχονται αυξήσεις έως 20 λεπτά το λίτρο, κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές θα διαμορφωθούν πιο ψηλά από το σημερινό 1,65 που πληρώνουμε κατά μέσο όρο.
Πέρα από τις απανωτές αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, φαίνεται ότι κάποιοι επιτήδειοι έχουν βρει ευκαιρία να πλουτίσουν, παίζοντας με τις ανάγκες των πολιτών.
Σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, πολλοί πρατηριούχοι χρησιμοποιούν παράνομους μηχανισμούς για να πειράζουν τις αντλίες και να κλέβουν τους καταναλωτές.
Η ΠΟΠΕΚ, κάνει λόγο για συγκεκριμένα κυκλώματα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε να μειώνουν τον όγκο της ποσότητας που φτάνει στο ρεζερβουάρ.Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ομοσπονδίας, "η χρήση των παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες καυσίμων με σκοπό της ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τους τελευταίους μήνες".
Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός
Τα ηλεκτρονικά συστήματα, με τα οποία οι κερδοσκόποι κλέβουν στις αντλίες, κοστίζουν γύρω στα 5.000 ευρώ και κατασκευάζονται από μέλη κυκλωμάτων, που εμπλέκονται με τους κατασκευαστές αντλιών.
Στο εσωτερικό κάθε αντλίας υπάρχει ογκομετρητής, η περιστροφή του οποίου μετατρέπεται σε ηλεκτρονική πληροφορία ένας παλμοδότης.
Στον παλμοδότη, τοποθετείται ένας ψηφιακός μηχανισμός, που αλλοιώνει τον αριθμό των παλμών, αυξάνοντάς τους, ώστε ο μετρητής να καταλαβαίνει ότι περνάει περισσότερο καύσιμο.
Έτσι ο καταναλωτής, πληρώνει περισσότερο καύσιμο, απ' όσο μπαίνει τελικά στο ρεζερβουάρ. Μάλιστα ο πρατηριούχος μπορεί μέσω τηλεκοντρόλ να ενεργοποιεί ή να απενεργοποιεί τον μηχανισμό σε περίπτωση που κάνουν την εμφάνισή τους ελεγκτές.
Έγκλημα χωρίς τιμωρία
Ήδη οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης, μετά από πλήθος καταγγελιών από πολίτες, έδειξαν ότι 50 πρατηριούχοι ακολουθούσαν τη συγκεκριμένη τακτική.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Τα Νέα", ακόμη και όταν συλλαμβάνονται οι επιτήδειοι, δεν τους αφαιρείται η άδεια του πρατηρίου, λόγω της ανεπαρκούς νομοθεσίας, αλλά απλώς σφραγίζονται οι παράνομες αντλίες.
Μετά την αφαίρεση των παράνομων μηχανισμών, οι αντλίες... αποσφραγίζονται και ο πρατηριούχος συνεχίζει να δουλεύει σαν να μην έγινε τίποτα.
Το υπουργείο, προωθεί νέα τροπολογία για την αυστηροποίηση των ποινών, που θα περιλαμβάνουν από αναστολή λειτουργίας των πρατηρίων, έως οριστική αφαίρεση της άδειας, που θα συνοδεύεται με χρηματικά πρόστιμα.
Έλεγχοι εδώ και τώρα
Υπέρ των ελέγχων για τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων και την πάταξη οποιασδήποτε προσπάθειας εξαπάτησης των καταναλωτών τάσσεται η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος με σημερινή ανακοίνωσή της.
"Η ανακοίνωση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη δίωξη ορισμένων βενζινοπωλών που εξαπατούσαν και έκλεβαν τους καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικών μηχανισμών καταδολίευσης αντλιών υγρών καυσίμων, μας βρίσκει σύμφωνους και πραγματοποιήθηκε μετά από συνεχείς οχλήσεις της ΟΒΕ", αναφέρει η Ομοσπονδία.
Προσθέτει ακόμη ότι έχει επανειλημμένα επισημάνει προς το υπουργείο, ότι ορισμένα πρατήρια που παρουσιάζουν ύποπτα χαμηλές τιμές, κάτω του επιχειρηματικού κόστους, χρήζουν ελέγχων.
"Καταδικάζουμε αυτούς τους ελάχιστους που χρησιμοποιούν μεθόδους κλοπής των καταναλωτών και εξόντωσης των νομίμων συναδέλφων μας, δυσφημώντας ταυτόχρονα τον κλάδο. Σε μια περίοδο κρίσης που έκλεισαν ήδη 1.000 πρατήρια και αναμένεται να κλείσουν άλλα 1.000 το 2011, ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των βενζινοπωλών ισούται με έγκλημα", τονίζει η Ομοσπονδία.
Η ΟΒΕ υπογραμμίζει ακόμη ότι ο πλήρης έλεγχος όλων αυτών των φαινόμενων, μαζί και της λαθρεμπορίας και του παρεμπορίου, είναι δυνατόν να γίνει μόνο με την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων, από το διυλιστήριο μέχρι το πρατήριο, σε συνδυασμό με μέτρα ηλεκτρονικού ελέγχου διακίνησης των φορτίων, καθώς και με τη λειτουργία του αδρανούντος συστήματος "Ποσειδών" για τον έλεγχο του ναυτιλιακού καυσίμου.
Η ΟΒΕ εκτιμά εξάλλου ότι η ανάδειξη του θέματος από την άλλη ομοσπονδία του κλάδου (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, ΠΟΠΕΚ) σε μια στιγμή που δρομολογείται από το υπουργείο η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως προσπάθεια να διεμβολισθεί αυτή η προσπάθεια, να παραπλανηθεί ο καταναλωτής και το όλο θέμα να εξαντλείται στη περιπτωσιακή καταγγελία.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου