Στη διόρθωση λαθών και αδικιών που προκάλεσε το ενιαίο μισθολόγιο και η εφαρμογή της εφεδρείας προχώρησε το υπ. Οικονομικών. Αυξάνονται οι υπερωρίες τελωνειακών. Σε ποιους δεν ισχύει το πλαφόν σε μισθό αναλυτικά
Βαθιά ανάσα παίρνουν χιλιάδες υπάλληλοι που τελικά δεν θα νιώσουν για τρίτη ή τέταρτη φορά το μαχαίρι να μπαίνει στην τσέπη τους,.
Μετά από περίπου 15 ημέρες επεξεργασίας, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία αναμένεται να πάρει σήμερα αριθμό Φύλλου στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, παρουσιάστηκε την Πέμπτη το βράδυ από τον υπουργό Οικονομικών.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος τόνισε ότι η ρουτίνα των διαδοχικών πράξεων νομοθετικού περιεχομένου στόχο έχει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων και τη διόρθωση αδικιών ή και λαθών που προκάλεσε η οριζόντια εφαρμογή μέτρων, όπως η εργασιακή εφεδρεία και το ενιαίο μισθολόγιο.
Μεταξύ άλλων η πράξη προβλέπει σειρά ρυθμίσεων, όπως:
* Την αύξηση του αριθμού των υπερωριών για τους υπαλλήλους των Τελωνείων και του ΣΔΟΕ
* Τη μη εφαρμογή για τις ΔΕΚΟ του σχετικού νόμου του πλαφόν αμοιβής που επιβάλλεται ανά εκπαιδευτική βαθμίδα υπαλλήλων, αφού σε κάποιες από αυτές υπάρχουν άτομα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με υψηλή εξειδίκευση όπως π.χ. στην ΕΑΒ.
* Την κατάργηση για τις δημόσιες επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στο νόμο για τις ΔΕΚΟ του εισοδηματικού πλαφόν των 1.900 ευρώ αν αυτό οδηγεί σε μείωση αποδοχών η οποία φτάνει κάτω από το 65% όσων έπαιρναν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι στις 31/12/2009.
* Την εξαίρεση των δημοσιογράφων της ΕΡΤ και όσων απασχολούνται στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα από τις περικοπές του νέου μισθολογίου που ισχύει για τους υπολοίπους υπαλλήλους.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία του προσωπικού των γραφείων Τύπου των πρεσβειών.
* Τη δυνατότητα παραμονής στην υπηρεσία γενικών διευθυντών οι οποίοι κατά την ψήφιση του ενιαίου μισθολογίου είχαν ασκήσει το δικαίωμα της διάταξης που καταργήθηκε με το ενιαίο μισθολόγιο, δηλαδή την παραμονή στην υπηρεσία για 3 χρόνια σε ηλικίες πάνω από 60 ετών, και είχε εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη από την υπηρεσία τους.
* Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από φορείς που καταργούνται στα εποπτεύοντα υπουργεία ή άλλες υπηρεσίες όπως θα πρέπει να γίνει για παράδειγμα με τον ΟΔΔΥ.
* Τη συγχώνευση του Παρατηρητηρίου για την Ψηφιακή Ελλάδα με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. και όχι με την ΕΛΣΤΑΤ, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία των οδηγών και ειδικευμένων τεχνικών σε ΟΣΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία 20 υπαλλήλων του ΙΓΜΕ.
* Την έγκριση προμηθειών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πληροφορικής οι οποίες παρασχέθηκαν από 1/1/2010.
* Η αναστολή για τρεις μήνες της φορολόγησης της υπεραξίας των μετοχών με συντελεστή 45% από την 1-1 2012 όπως προέβλεπε το φορολογικό νομοσχέδιο του Μαΐου 2010. Ο φόρος θα επιβαλλόταν με βάση τη διαφορά της αγοράς κτήσης από την αγορά πώλησης μιας μετοχής. Η διάταξη που εντάχθηκε προβλέπει την αναστολή εφαρμογής του φόρου έως τις 30/3/2012.
* Η αναστολή για ένα χρόνο της φορολόγησης κατά 20% των εσόδων από διαφημίσεις. Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι η φορολόγηση θα ισχύσει από την 1-1-2013. Το σκεπτικό της αναστολής είναι ότι η εφαρμογή του νόμου, ο οποίος επιβαρύνει τις διαφημιστικές εταιρείες, θα μείωνε ακόμη περισσότερο τη διαφημιστική δαπάνη επιτείνοντας το πρόβλημα βιωσιμότητας μιας σειράς οικονομικών κλάδων. Μαζί με τα φορολογικά μέτρα δίνεται και παράταση για τη ρύθμιση των αυθαίρετων κτισμάτων έως τις 28/2/2012.
Στον πάγο κλειστά επαγγέλματα και ρύθμιση οφειλών
Από το τελικό σχέδιο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αφαιρέθηκαν ο νέος κύκλος ρυθμίσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο αλλά και ανανέωση της δυνατότητας για περαίωση παρελθόντων ετών.
Ειδικότερα, με ειδική διάταξη, δίνεται η δυνατότητα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου έως και σε 60 δόσεις, από 35 που ισχύει σήμερα, αλλά και της πλήρους απαλλαγής από προσαυξήσεις σε περίπτωση που η οφειλή θα καταβάλλεται εφάπαξ ή σε λίγες δόσεις. Το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης δεν θα μπορεί να υπολείπεται των 300 ευρώ.
Το μέτρο αναμένεται να επανεισαχθεί με το πολυνομοσχέδιο του Ιανουαρίου. Στο ίδιο νομοθέτημα, θα περιλαμβάνονται και δύο βασικές ρυθμίσεις που αφορούσαν τον άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.
Η πρώτη αφορούσε την επίσπευση της απελευθέρωσης του κλάδου των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, η οποία αναμενόταν στα μέσα του 2013.
Συγκεκριμένα, η απελευθέρωση έρχεται περίπου 1,5 χρόνο πίσω και αρχίζει να ισχύει από 1/1/2012, προκειμένου να εκπληρωθεί και η σχετική απαίτηση της τρόικας, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των οδικών μεταφορών.
Η δεύτερη αφορούσε στην ελεύθερη εγκατάσταση δικηγορικών εταιρειών εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου περιέχει και τη ρύθμιση για τη χρηματοδότηση του υγιούς τμήματος μιας εμπορικής τράπεζας, η οποία έχει αποσχιστεί από τις προβληματικές της δραστηριότητες, με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος.
Στις περιπτώσεις αυτές, ορίζεται σαφώς με ποιες προϋποθέσεις και σε ποιο ποσοστό χρηματοδοτούν τη νέα υγιή τράπεζα το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων (ΤΕΚΕ) και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Το θέμα έθιγαν και στις τελευταίες εκθέσεις τους τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ τονίζοντας ότι θα πρέπει να διευκρινιστούν τα όρια στα οποία θα παρεμβαίνουν οι δύο Οργανισμοί, σε τέτοιες περιπτώσεις.
Βαθιά ανάσα παίρνουν χιλιάδες υπάλληλοι που τελικά δεν θα νιώσουν για τρίτη ή τέταρτη φορά το μαχαίρι να μπαίνει στην τσέπη τους,.
Μετά από περίπου 15 ημέρες επεξεργασίας, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία αναμένεται να πάρει σήμερα αριθμό Φύλλου στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, παρουσιάστηκε την Πέμπτη το βράδυ από τον υπουργό Οικονομικών.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος τόνισε ότι η ρουτίνα των διαδοχικών πράξεων νομοθετικού περιεχομένου στόχο έχει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων και τη διόρθωση αδικιών ή και λαθών που προκάλεσε η οριζόντια εφαρμογή μέτρων, όπως η εργασιακή εφεδρεία και το ενιαίο μισθολόγιο.
Μεταξύ άλλων η πράξη προβλέπει σειρά ρυθμίσεων, όπως:
* Την αύξηση του αριθμού των υπερωριών για τους υπαλλήλους των Τελωνείων και του ΣΔΟΕ
* Τη μη εφαρμογή για τις ΔΕΚΟ του σχετικού νόμου του πλαφόν αμοιβής που επιβάλλεται ανά εκπαιδευτική βαθμίδα υπαλλήλων, αφού σε κάποιες από αυτές υπάρχουν άτομα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με υψηλή εξειδίκευση όπως π.χ. στην ΕΑΒ.
* Την κατάργηση για τις δημόσιες επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στο νόμο για τις ΔΕΚΟ του εισοδηματικού πλαφόν των 1.900 ευρώ αν αυτό οδηγεί σε μείωση αποδοχών η οποία φτάνει κάτω από το 65% όσων έπαιρναν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι στις 31/12/2009.
* Την εξαίρεση των δημοσιογράφων της ΕΡΤ και όσων απασχολούνται στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα από τις περικοπές του νέου μισθολογίου που ισχύει για τους υπολοίπους υπαλλήλους.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία του προσωπικού των γραφείων Τύπου των πρεσβειών.
* Τη δυνατότητα παραμονής στην υπηρεσία γενικών διευθυντών οι οποίοι κατά την ψήφιση του ενιαίου μισθολογίου είχαν ασκήσει το δικαίωμα της διάταξης που καταργήθηκε με το ενιαίο μισθολόγιο, δηλαδή την παραμονή στην υπηρεσία για 3 χρόνια σε ηλικίες πάνω από 60 ετών, και είχε εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη από την υπηρεσία τους.
* Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από φορείς που καταργούνται στα εποπτεύοντα υπουργεία ή άλλες υπηρεσίες όπως θα πρέπει να γίνει για παράδειγμα με τον ΟΔΔΥ.
* Τη συγχώνευση του Παρατηρητηρίου για την Ψηφιακή Ελλάδα με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. και όχι με την ΕΛΣΤΑΤ, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία των οδηγών και ειδικευμένων τεχνικών σε ΟΣΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία 20 υπαλλήλων του ΙΓΜΕ.
* Την έγκριση προμηθειών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πληροφορικής οι οποίες παρασχέθηκαν από 1/1/2010.
* Η αναστολή για τρεις μήνες της φορολόγησης της υπεραξίας των μετοχών με συντελεστή 45% από την 1-1 2012 όπως προέβλεπε το φορολογικό νομοσχέδιο του Μαΐου 2010. Ο φόρος θα επιβαλλόταν με βάση τη διαφορά της αγοράς κτήσης από την αγορά πώλησης μιας μετοχής. Η διάταξη που εντάχθηκε προβλέπει την αναστολή εφαρμογής του φόρου έως τις 30/3/2012.
* Η αναστολή για ένα χρόνο της φορολόγησης κατά 20% των εσόδων από διαφημίσεις. Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι η φορολόγηση θα ισχύσει από την 1-1-2013. Το σκεπτικό της αναστολής είναι ότι η εφαρμογή του νόμου, ο οποίος επιβαρύνει τις διαφημιστικές εταιρείες, θα μείωνε ακόμη περισσότερο τη διαφημιστική δαπάνη επιτείνοντας το πρόβλημα βιωσιμότητας μιας σειράς οικονομικών κλάδων. Μαζί με τα φορολογικά μέτρα δίνεται και παράταση για τη ρύθμιση των αυθαίρετων κτισμάτων έως τις 28/2/2012.
Στον πάγο κλειστά επαγγέλματα και ρύθμιση οφειλών
Από το τελικό σχέδιο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αφαιρέθηκαν ο νέος κύκλος ρυθμίσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο αλλά και ανανέωση της δυνατότητας για περαίωση παρελθόντων ετών.
Ειδικότερα, με ειδική διάταξη, δίνεται η δυνατότητα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου έως και σε 60 δόσεις, από 35 που ισχύει σήμερα, αλλά και της πλήρους απαλλαγής από προσαυξήσεις σε περίπτωση που η οφειλή θα καταβάλλεται εφάπαξ ή σε λίγες δόσεις. Το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης δεν θα μπορεί να υπολείπεται των 300 ευρώ.
Το μέτρο αναμένεται να επανεισαχθεί με το πολυνομοσχέδιο του Ιανουαρίου. Στο ίδιο νομοθέτημα, θα περιλαμβάνονται και δύο βασικές ρυθμίσεις που αφορούσαν τον άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.
Η πρώτη αφορούσε την επίσπευση της απελευθέρωσης του κλάδου των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, η οποία αναμενόταν στα μέσα του 2013.
Συγκεκριμένα, η απελευθέρωση έρχεται περίπου 1,5 χρόνο πίσω και αρχίζει να ισχύει από 1/1/2012, προκειμένου να εκπληρωθεί και η σχετική απαίτηση της τρόικας, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των οδικών μεταφορών.
Η δεύτερη αφορούσε στην ελεύθερη εγκατάσταση δικηγορικών εταιρειών εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου περιέχει και τη ρύθμιση για τη χρηματοδότηση του υγιούς τμήματος μιας εμπορικής τράπεζας, η οποία έχει αποσχιστεί από τις προβληματικές της δραστηριότητες, με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος.
Στις περιπτώσεις αυτές, ορίζεται σαφώς με ποιες προϋποθέσεις και σε ποιο ποσοστό χρηματοδοτούν τη νέα υγιή τράπεζα το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων (ΤΕΚΕ) και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Το θέμα έθιγαν και στις τελευταίες εκθέσεις τους τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ τονίζοντας ότι θα πρέπει να διευκρινιστούν τα όρια στα οποία θα παρεμβαίνουν οι δύο Οργανισμοί, σε τέτοιες περιπτώσεις.
news247.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου